Lattepappa

Jag är inte bara en nördig löpare. Jag är också föräldraledig med min dotter Filippa. Det är dag 12 på ledigheten men eftersom "the mother" har haft semester så är det i praktiken dag 2. Jag måste erkänna att det inte är helt enkelt. Inte nog med att F är sur och tvär och saknar mamma - det är mycket att tänka på som skall koordineras. Nu ler, skadeglatt, många mammor och säger:" Där ser du, det är inte så lätt som du trodde!!" men jag har aldrig påstått att det är lätt. Jag har sett på denna dagen med bävan och det känns inte allt så roligt som det politiskt korrekt borde göra.
Vad är det som är svårt? Tidspassning - hungrig - trött - jag är alltid lite off och kommer på vad som är fel för sent. Så det blir mest damage control hela tiden.Sen är ju inte F den enklaste sömnmänniskan heller och det påverkar nätterna en hel del vilket i sin tur påverkar dagarna osv...
Jag måste också erkänna att det är tråkigt att vara hemma. Jag saknar jobb väldigt mycket. Därför har jag idag satt mej på Flempans ända civiliserade ställe - Waynes Coffee. F sover i vagnen och det är inte allt för långt hem om något skulle gå fel. Vi vågar inte på oss några längre utflykter än. Att packa en skötväska med blöjor, tvättlappar, extrakläder, mat... oj, det känns alldeles för avancerat än.
Ikväll har jag night out - ska spela med en orkester tillsammans med min stora dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0