Långpass som borde ha varit 11km

... men som bara blev 10.94. Kanske inte så stor skillnad men lite irriterande. Jag hade bestämt mig för att springa norrut på cykelvägen utmed Huddingevägen men väl framme i Huddinge sprang jag vilse, fick springa tillbaka och leta bättre vägval. Dåligt skyltat, inte snöröjt var några av orsakerna. Detta gjorde att jag tappade fokus, fart och tillbaka vägen blev kortare än vägen ut.
Dobbarna funkar hyfsat förutom att gummit som håller fast dem på skon klämmer på tårna. Ett tag trodde jag att jag förfrusit tårna på högerfoten pga dålig blodcirkulation men tack och lov satt de kvar när jag kom hem.
Min ljudbok tog också slut och jag fipplade med iPhonen samtidigt som jag sprang och försökte hitta musik. Det ordnade sig till slut med mixmegapol men helt plötsligt dog det också så det fick bli nytt fipplande och till sluta Gaggade Lady i lurarna.
Passet idag lärde mej att det är viktigt med fokus och koncentration om man ska få ut det mesta av träningen. Fipplande och orienteringsspringandet fick mej att bli spänd, ha dålig hållning, tappade rytmen i andningen m.m. Resultatet är att jag känner mej mer sliten i kroppen är någon gång innanm jag har ont i vänster fot och den goa känslan har inte riktigt infunnit sig ännu.
Gör om och gör bättre nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0